BDO

Landningssidor som ökade konverteringen

Landningssidor
SEO
Finans
Landningssidor
SEO
Finans
Landningssidor
SEO
Finans

Utmaning:

BDO, en aktör inom finansiella tjänster, körde digitala kampanjer men hade låg konverteringsgrad på sina landningssidor. Målet var att skapa mer effektiva sidor som bättre speglade deras premiumerbjudande och ökade leads.

Lösning:

Digiva Media designade och byggde nya landningssidor med fokus på tydliga budskap, social proof och psykologisk CTA-placering.

Vi implementerade även split-tester för rubriker, formulär och färgsättning.

Resultat:

  • 2,5x högre konverteringsgrad jämfört med tidigare sidor

  • 28% ökning av kvalificerade leads från betalda kampanjer

  • Förkortad kundresa från klick till första kontakt

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?