Reztart

PPC som drev lönsam tillväxt

PPC
Köpt annonsering
E-handel
PPC
Köpt annonsering
E-handel
PPC
Köpt annonsering
E-handel

Utmaning:

Reztart, en e-handel inom kosttillskott, ville växa snabbt men såg låga resultat från sina tidigare annonseringskampanjer. De behövde en partner som kunde skapa och optimera lönsamma PPC-kampanjer och maximera sin annonsspendering.

Lösning:

Digiva Media tog fram en datadriven PPC-strategi där vi:

  • Segmenterade målgrupper utifrån köpbeteende

  • Byggde sök- och displaykampanjer anpassade för varje steg i kundresan

  • Skapade dynamiska produktannonser och testade olika budskap och kreativa varianter

  • Implementerade löpande optimering baserat på ROI och konverteringsdata

Resultat:

  • 65% ökning i ROAS (Return on Ad Spend) på 3 månader

  • 38% fler konverteringar från betald trafik

  • 22% minskning av kostnad per förvärv (CPA)

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?

Bike
Application
Desk

Redo att ta nästa steg?